Bibliotek og Skaperverksted

Biblioteket er betjent av to bibliotekarer. Vi har en fagboksamling rettet spesielt mot de programfag det undervises i på skolen, et godt utvalg av nyere skjønnlitteratur og engelsk.

Du vil også ha tilgang til skolens skaperverksted i biblioteket.

3D skrivere på rekke - Klikk for stort bildeSkaperverkstedets 3D skrivere

Vi har en stor og god samling av DVD-er. Mange av filmene finner du ikke på streamingtjenester som Netflix. Vi tar gjerne imot ønsker fra elever og ansatte på hvilke bøker og filmer som skal kjøpes inn.

Alt materiale kan lånes av alle ansatte og elever ved skolen.

Du kan søke etter materiale i vår bibliotekkatalog

Vil du lese aviser og tidsskrift gratis og digitalt? I appen Pressreader og på nettstedet Pressreader finner du et stort utvalg på mange språk. Vågen vgs er hotspot for Pressreader. Kom gjerne ned og snakk med oss om hvordan Pressreader fungerer.

På biblioteket finner du både bibliotek og skaperverksted.

Vi tilbyr

• Mange gruppebord.
  • Eget litteraturrom med skjønnlitteratur, bøker på fransk, engelsk og tysk. Her er det koselige sitteplasser for deg som vil ha det rolig.
  • Printer/kopimaskin/scanner som kan benyttes av alle elever og ansatte.
  • 4 PC-er til utlån.

E-post:

Henriette Primberg (hovedansvarlig bibliotek)

Lena Dommersnes (hovedansvarlig skaperverksted)

Nyttige lenker: